تقدیم به معلم

هنوز صدايت را از ميان نيمکت ها مي شنوم

روح الله شمشيري
ميان نميکت ها، ردپاي توست که هزار بار اين ميانه را طي کرده اي، روي تخته سياه، مملو از دست خط هاي پاک شده توست و ديوارها هنوز انعکاس مي دهند صداي تو را و صداي سرفه هايت از غبار گچ هاي تخته سياه را.
تو، در ميان همين خطوط گچ، همه چيز را به من آموخته اي و ذرات وجودت را به من بخشيدي و من شادمان، زنگ هاي تفريح را براي آموختن، در آن حوالي مي گشتم و مي ديدم که هر روز، پيرتر و شکسته تر مي شوي، اما با ديدن گام هاي من، لبخند مي زدي. حالا مي فهمم که رضايتت از آن چه بود، تو مي خواستي سينه به سينه، جاودانه شوي و اين را وقتي فهميدم که حرف هاي تو را، ميان خطوط گچ، براي شاگردانم باز مي گفتم؛ صدايت را هنوز مي شنوم.

منابع آزمون كارشناسي ارشد مشاوره

منابع آزمون كارشناسي ارشد مشاوره

منابع كارشناسي ارشد

 

1-    مباني مشاوره و راهنمايي

مقدمات مشاوره و راهنمايي :  عبدالله شفيع آبادي

مشاوره شغلي : عبدالله شفيع آبادي

مشاوره تحصيلي : عبدالله شفيع آبادي

مقدمه اي بر مشاوره : احمد احمدي

خانواده درماني : مينوچين

مشاوره گروهي : عبدالله شفيع آبادي

 

 

2-    نظريه هاي مشاوره

 

نظريه هاي  مشاوره  :لويس شيلينگ ترجمه خديجه آرين

نظر يه هاي مشاوره و روان درماني : عبدالله شفيع آبادي

 نظريه هاي روان درماني : شارف ترجمه مهرداد فيروز بخت

3-    فنون مشاوره

 

اصول و فنون مشاوره  : عبدالله شفيع آبادي

مهارت هاي خرد : سيمين حسينيان

 

4-    آزمون ها رواني

 

راهنماي سنجش رواني جلد 1و 2 : مارنات ترجمه پاشا شريفي و محمد رضا نيك خو

آزمون هاي رواني : حمزه گنجي

آزمون هاي رواني : ابولفضل كرمي

آزمون هاي رواني :هادي بهرامي

آزمون هاي  فرافكن : هادي بهرامي

 

5-    نظريه هاي شخصيت

 

نظر يه هاي شخصيت : دوان شولتز

نظر يه هاي شخصيت : علي اكبر سياسي

 

 

 

6-    آمار و روش تحقيق

 

احتمالات و آمار كاربردي در روانشناسي و علوم تربيتي : علي دلاور

آمار : اسماعيل بيابانگرد

 روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي :  علي دلاور

 

7-    زبان

 

زبان  در علوم تربيتي 2 :  سنجش تكميلي دكتر محسن طالبزاده

Counseling     :منصور كوشا

سخنان جالب راجرز

سخنان كارل راجرز

چگونه این پیشامد رخ می‌دهد كه هر اندازه بیشتر در خویشتن به عنوان موجودی ویژه و بی‌همتا فرو رفته و در پی هویت خویش می‌رویم، بیشتر كل انسان را در خود می‌یابیم؟((كارل راجرز))

این تجربه هاست كه باید بارها و بارها به آن بازگردم تا به نزدیكی بیشتری از حقیقت دست یابم. تنها به این ترتیب است كه آن حقیقت، بخشی از وجود من می‌شود.((كارل راجرز))

نه ایده‌های كسان دیگر و نه حتی هیچ یك از ایده‌های خود من، درست تر از تجربه هایم نیستند.((كارل راجرز))

برای من هیچ چیز با ارزش‌تر از تجربه نیست. ابزار سنجش درستی هر چیز برای من، تجربه ی شخصی خود من است.((كارل راجرز))

در ابتدای كارم این سوال را از خود می پرسیدم كه: «چگونه می توانم این فرد را درمان كنم یا تغییر دهم؟» اكنون این سوال را بدین صورت تغییر داده ا م كه: «چگونه می توانم رابطه ای با این فرد برقرار كنم كه او بتواند از این رابطه برای رشد شخصی خودش استفاده كند؟»((كارل راجرز))

تجربه برای من بالاترین اولویت را دارد. ملاك درستی و منزلت هر چیز، تجربه ی خود من است؛ نظر افراد دیگر و حتی ایده های خودم نیز به اندازه ی تجربیاتم اعتبار ندارند.((كارل راجرز))

من رفته رفته به یك نتیجه گیری بدبینانه و منفی درباره ی «زندگی خوب» رسیده ام. به نظر می آید كه زندگی خوب شكل ثابتی ندارد، بلكه یك فرایند است؛ یك جهت است نه یك هدف.((كارل راجرز))

برای كسی كه كاملاً در برابر تجربه های جدید راحت (باز) است و حالت تدافعی نمی گیرد، هر لحظه، می تواند سرشار از تازگی باشد.((كارل راجرز))

جوهر و ذات خلاقیت، تازگی و نو بودن آن است و در نتیجه، ما استانداردی برای قضاوت درباره ی آن نداریم.((كارل راجرز))

تنها انسان فرهیخته كسی است كه آموخته باشد چگونه یاد بگیرد و تغییر كند.((كارل راجرز))

وقتی به دنیا نگاه می كنم، بدبینم، اما وقتی به مردم نگاه می كنم، خوشبین هستم.((كارل راجرز))